תכשיריםמרביתם של הילדים בארץ נדבקים בכינים במשך חייהם- בגנים או בבתי הספר. תופעת הכינמת עלולה לחזור על עצמה יותר מפעם אחת.

בתי המרקחת ורשתות הפארם מציעים מגוון רחב של תכשירים נגד כינים לצורך דחיית כינים ומניעת הידבקות, השמדת כינים, הסרת ביציי כינים, השמדתן וכדומה.

ישנם תכשירים נגד כינים אשר מכילים חומרים רעילים, ולכן אסורים לשימוש בתינוקות ובפעוטות מתחת לגיל שנתיים, כמו גם בנשים הרות ובנשים מניקות.

יש לוודא כי הילדים והאנשים שמטופלים בתכשירים אלו אינם רגישים למרכיבים המכילים אותם. בנוסף, ישנם תכשירים נגד כינים אשר מכילים חומרים טבעיים בלבד והם נועדו למניעת הידבקות ולטיפול בתופעת הכינמת.

על המדפים בבתי המרקחת אפשר למצוא גם מסרקים סמיכים שונים בעלי שיניים צפופות. המסרקים נועדו לצורך הסרת הכינים מהראש.

הדרך הטובה לשימוש במסרקים היא על ידי סירוק השיער עד עור הקרקפת, משום שהסירוק שובר את רגליהן של הכינים וכך הן לא מסוגלות לאחוז בסיבי השערה ומאבדות את היכולת להטיל ביצים. המסרקים הצפופים אינם מסוגלים להרחיק ביציי כינים.

לצד התכשירים הטבעיים ולצד התכשירים הרעילים, ניתן למצוא גם תכשירים טיפוליים נגד כינים. בטרם בוחרים תכשיר זה או אחר כדאי לתת את הדעת על ההבדלים בין טיפול תרופתי לבין טיפול טבעי.

התכשירים הפועלים על בסיס תרופות מבוססים על חומרים פעילים למטרת חיסול של כינים ושל ביצים. התכשירים הטבעיים מכילים רוזמרין ותמציות שמנים ארומטיים.

תכשירים המוצעים בשוק

לנוכח שפע ההיצע שקיים בשוק התכשירים נגד כינים, עומדים ההורים מבולבלים ולא יודעים כיצד ומה לבחור. מתוך כלל המוצרים, הנה רשימה של תכשירים אחדים:

שמפו "כינקייר" ומסרק "כינקומב"

מיוצרים על ידי חברת "מורז צמחי מרפא".  מיועד לטיפול בכינים ולמניעת הידבקות. השמפו והמסרק (חד-פעמי) נמצאים במארז.

החומרים הפעילים בשמפו הם טבעיים- גזר, תמצית פוליגונום, תפוח אדמה, שמן פטרוזיליה ושום. שאר המרכיבים המעניקים את הריח הם סבונים ובושם.

התכשיר מתאים לכל הגילאים, גם לתינוקות. לצורך מניעת הידבקות מומלץ לחפוף את הראש בשמפו "כינקייר" על בסיס יומי.

הטיפול נגד כינים נמשך עשרה ימים כשכל שלושה ימים יש לטפל בראש. השמפו משנה את התנאים שעל הקרקפת והכינים לא מסוגלות לשרוד בתנאים החדשים. הן מתייבשות ומתות.

"סנו אל כינים" מבית חברת "סנו"

תכשיר שמיועד לטיפול בכינים ולמניעת הידבקות. החומרים הפעילים בתכשיר נגד כינים הם כימיים יחד עם טבעיים- שמן רוזמרין, מים, איזופרופיל, מריסטט, פרוסטט, מלח ועוד.

התכשיר לא מכיל חומרי הדברה והשימוש בו אפשרי החל מגיל חצי שנה והילך. את הבקבוק מנערים עד אשר רואים שכבה אחידה של חומר ומתיזים על כל הראש עד להרטבה מלאה.

לאחר מספר דקות מסרקים את השיער במסרק סמיך וחופפים בשמפו רגיל. החומר משלב שתי פעולות: הפרדת הכינה והביצה מהשערות וניקוי הראש מהכינים ומהביצים. מומלץ להשתמש בתכשיר כל יומיים עד אשר הראש נקי לחלוטין.

תכשיר "ניקיטה"

תכשיר נגד כינים שמיועד לטיפול בלבד: בכינים חיות, סילוק ביצים, להרגעת הגרד ולחיטוי השריטות. מורכב מחומרים טבעיים כגון שמן שומשום, שמן מוסקט ושמן הדרים, אכיניצאה וכדומה.

ניתן להשתמש בתכשיר החל מגיל שישה חודשים. מפזרים את תכשיר "ניקיטה" על גבי שיער יבש על כל שורשי השערות עד לכיסוי הראש כולו.

לאחר הכיסוי המוחלט של השיער ממתינים כ-20 דקות ואחריהן מסרקים את השיער באופן יסודי במסרק סמיך עם שיניים צפופות מאוד. לאחר מכן שוטפים את הראש ומטפלים שוב לאחר שבעה ימים.

ראו גם:

טיפול טבעי בכינים

דילוג לתוכן